Vejledende pris inkl. moms: 14.900 kr.
Er du endelig færdig med dit byggeprojekt, der har været underlagt krav til byggetilladelse? Når du er færdig med dit byggeprojekt, kan du faktisk først tage det i brug, når du har fået en ibrugtagningstilladelse.
Nyd hurtigere dine nye m2 → Lad os stå for din ibrugtagningstilladelse
“Ibrugtagningstilladelse er en skriftlig færdigmelding til kommunen om at det planlagte arbejde er afsluttet iht. byggetilladelsen. Ved udstedelse af ibrugtagningstilladelse fra kommunen er der skriftlig accept fra kommunen om at det udførte projekt lever op til fremsatte krav i bygningsreglement, lokalplan mv. og bygherre må retmæssigt ”ibrugtage” det opførte byggeri.” Projektchef, Christian Jensen
Bygget et hus
Præcis på leverancen, og forventninger. Super resultat.
Jesper Beckmann, 3370 Melby
Vi har fået bygget et kombineret skur med lounge, isoleret opbevaringsrum og cykelskur af Brdr. Dyrner.
Hvis du har indsendt et myndighedsprojekt, og der har været krav om byggetilladelse til dit nye byggeri, må du faktisk ikke tage det i brug, bare fordi håndværkerne er færdige.
Før, du kan tage dine nye m2 i brug, skal du have en ibrugtagningstilladelse fra kommunen. En ibrugtagningstilladelse kaldes også for en bygningsattest, og det er en lovpligtig attest, der skal indhentes fra kommunen. Attesten er et bevis for, at dit nye byggeri er godkendt. Det kaldes derfor også for en færdigmelding af byggeri.
Når du skal have søge om en ibrugtagningstilladelse fra kommunen, skal du indsende en lang række dokumenter, og det bliver hurtig en langhåret (og langtrukken) affære – men det behøver det ikke at være.
HAR DU BRUG FOR RÅDGIVNING?
Det vil sige dialogen med myndigheder, selve ansøgning (indsamling, udfyldning og indsending) samt indhentning af en godkendt ibrugtagningstilladelse, så du kan tage dine nye m2 i brug uden bøvl og besvær.
Hvis du misser at færdigmelde dit byggeri og dermed den endelige godkendelse, kan det hurtigt få nogle uheldige konsekvenser.
Der stilles store krav til dokumentationen i din ibrugtagningstilladelse, der skal dokumentere, at dit nye byggeri er lovpligtigt opført og overholder alle bestemmelser i byggeloven – fra brandsikkerhed til energimærkning.
Så hvad sker der, hvis du ikke lige når at få styr på din tilladelse? Svaret er lidt af hvert. Du kan hurtigt komme i problemer med dit forsikringsselskab – og du bliver nok heller ikke populær i banken, der kræver godkendelse, før eventuelle lån godkendes.
Uanset om du søger ibrugtagningstilladelse erhverv eller privat, kan du søge om en midlertidig ibrugtagningstilladelse.
Det betyder, at du kan søge om at tage dele af dit byggeri i brug, selvom arbejdet ikke er 100% i mål endnu.
Udfyld formularen herunder, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt – typisk indenfor 24-48 timer.
Vil du gerne være sikker på, din ansøgning indeholder alt, den skal? Og måske også gerne undgå den (til tider, lad os bare indrømme det) langsommelige dialog med myndighederne?
Kontakt Christian på cj@brdr-dyrner.dk eller 25 31 32 00 og få et uforpligtende tilbud.
Vejledende pris er 14.900 kr. inkl. moms.
"Vi er utroligt tilfredse med vores tilbygning udført til perfektion af Brdr. Dyrner. Jannick Dyrner stod for hele totalentreprisen og holdte styr på både murer, maler, blikkenslager og en masse andre håndværkere igennem hele processen. Alle fagfolk var utroligt søde og virkeligt dygtige til deres respektive fagområder. Så ud over at de selv har en flok rigtig gode håndværkere ansat, så har de også fuldt ud styr på deres særligt udvalgte underleverandører, hvilket giver en hel særlig ro for os som bygherrer på sådan en stor opgave. Kun ros og stor anbefaling herfra"
Vi er en mindre totalentreprenør fra 2015 med stor passion for det gode håndværk og med solid erfaring inden for faget.
Vi holder til i Karlslunde, hvorfra vi kører ud til vores kunder overalt på Sjælland.