Ibrugtagningstilladelse

Vejledende pris inkl. moms: 14.900 kr.

Er du endelig færdig med dit byggeprojekt, der har været underlagt krav til byggetilladelse? Når du er færdig med dit byggeprojekt, kan du faktisk først tage det i brug, når du har fået en ibrugtagningstilladelse.

Nyd hurtigere dine nye m2 → Lad os stå for din ibrugtagningstilladelse


“Ibrugtagningstilladelse er en skriftlig færdigmelding til kommunen om at det planlagte arbejde er afsluttet iht. byggetilladelsen. Ved udstedelse af ibrugtagningstilladelse fra kommunen er der skriftlig accept fra kommunen om at det udførte projekt lever op til fremsatte krav i bygningsreglement, lokalplan mv. og bygherre må retmæssigt ”ibrugtage” det opførte byggeri.” 
Projektchef, Christian Jensen

3 hurtige om os

Bygget et hus

Præcis på leverancen, og forventninger. Super resultat.

Jesper Beckmann, 3370 Melby

Rådgivning og assistance til ibrugtagningstilladelse på etagebyggeri KK2

Jeg fik leveret det aftalte, til den aftalte tid i aftalt kvalitet.
En gennemgang, og medfølgende rådgivning og anbefalinger til sikre overholdelse af dokumentations krav i BR18, i forbindelse med ibrugtagning af etageejendom efter ombygning. Meget tilfreds.

NEG 31 ApS, 9320 Hjallerup

Professionelt kvalitets byggeri

Vi har fået bygget et kombineret skur med lounge, isoleret opbevaringsrum og cykelskur af Brdr. Dyrner.

Ronny H. Larsen, 4000 Roskilde

Hvad er en ibrugtagningstilladelse?

Hvis du har indsendt et myndighedsprojekt, og der har været krav om byggetilladelse til dit nye byggeri, må du faktisk ikke tage det i brug, bare fordi håndværkerne er færdige.

Før, du kan tage dine nye m2 i brug, skal du have en ibrugtagningstilladelse fra kommunen. En ibrugtagningstilladelse kaldes også for en bygningsattest, og det er en lovpligtig attest, der skal indhentes fra kommunen. Attesten er et bevis for, at dit nye byggeri er godkendt. Det kaldes derfor også for en færdigmelding af byggeri.

Når du skal have søge om en ibrugtagningstilladelse fra kommunen, skal du indsende en lang række dokumenter, og det bliver hurtig en langhåret (og langtrukken) affære – men det behøver det ikke at være.

ibrugtagningstilladelse illustration proces

Hos Brdr. Dyrner inkluderer hjælp til ibrugtagningstilladelse typisk:

ibrugtagningstilladelse

HAR DU BRUG FOR RÅDGIVNING?

Når vi hjælper med din ibrugtagningstilladelse, står vi for det hele.

Det vil sige dialogen med myndigheder, selve ansøgning (indsamling, udfyldning og indsending) samt indhentning af en godkendt ibrugtagningstilladelse, så du kan tage dine nye m2 i brug uden bøvl og besvær.

Manglende ibrugtagningstilladelse: Hvad er konsekvenserne?

Hvis du misser at færdigmelde dit byggeri og dermed den endelige godkendelse, kan det hurtigt få nogle uheldige konsekvenser.

Der stilles store krav til dokumentationen i din ibrugtagningstilladelse, der skal dokumentere, at dit nye byggeri er lovpligtigt opført og overholder alle bestemmelser i byggeloven – fra brandsikkerhed til energimærkning.

Så hvad sker der, hvis du ikke lige når at få styr på din tilladelse? Svaret er lidt af hvert. Du kan hurtigt komme i problemer med dit forsikringsselskab – og du bliver nok heller ikke populær i banken, der kræver godkendelse, før eventuelle lån godkendes.

Du har et alternativ: Midlertidig ibrugtagningstilladelse

Uanset om du søger ibrugtagningstilladelse erhverv eller privat, kan du søge om en midlertidig ibrugtagningstilladelse.

Det betyder, at du kan søge om at tage dele af dit byggeri i brug, selvom arbejdet ikke er 100% i mål endnu.

Ønsker du en hjælp til ibrugtagningstilladelse?

Udfyld formularen herunder, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt – typisk indenfor 24-48 timer.

Slip for besværet – lad os stå for din ibrugtagningstilladelse

Vil du gerne være sikker på, din ansøgning indeholder alt, den skal? Og måske også gerne undgå den (til tider, lad os bare indrømme det) langsommelige dialog med myndighederne?

Kontakt Christian på cj@brdr-dyrner.dk eller 25 31 32 00 og få et uforpligtende tilbud.

Vejledende pris er 14.900 kr. inkl. moms.

Da vi fik afsluttet vores byggeri, hjalp Christian os med at indsende alle relevante dokumenter til kommunen igennem byg og miljø. Christian havde tidligt i forløbet gjort os opmærksomme på, hvilket dokumentationskrav vi kunne forvente samt hvilke krav der var oplistet i vores byggetilladelse. Christians hjælp var både professionel og uundværlig. Han forstod at gøre en kompleks proces mere forståelig og overskuelig for os

Brdr. Dyrner Totalentreprise arbejder på hele Sjælland

Vi er en mindre totalentreprenør fra 2015 med stor passion for det gode håndværk og med solid erfaring inden for faget.

Vi holder til i Karlslunde, hvorfra vi kører ud til vores kunder overalt på Sjælland.

Vi er en del af DI Lærepladsfællesskabet